شرکت پاکدان پارت سپاهان

شرکت پاکدان پارت سپاهان

شرکت خدماتی ، فنی ، بازرگانی
شرکت پاکدان پارت سپاهان

شرکت پاکدان پارت سپاهان

شرکت خدماتی ، فنی ، بازرگانی

پاکسازی لجن مخازن ذخیره نفت خام و فرآورده های نفتی

پاکسازی لجن مخازن ذخیره نفت خام و فرآورده های نفتی

شکل گیری و تجمع رسوبات آلی و هم چنین مواد آلی غیر ته نشین شده آن در تاسیسات نفت ، یکی از مشکلات مشهور در صنایع نفت و گاز می باشد که اثرات قابل توجهی در میزان کاهش تولید ،افزایش هزینه بهره برداری،افزایش خطرات جانی پرسنل ،افزایش ضریب ریسک انفجار در تاسیسات،کاهش راندمان تجهیزات خارج از سرویس و هزینه های مربوطه، و از همه مهمتر ،آلودگی بسیار زیاد محیط زیست ناشی از دفع پسماندها و لجنهای نفتی دارد.

پاکسازی مرتب کف تانکها در ترمینالها و پالایشگاهها از مشکلات اساسی تعمیر و نگهداری صنعتی میباشد ، مخصوصاً مشکل خارج از سرویس بودن  و تبعات بسیار بد زیست محیطی ناشی از تخلیه سنتی قابل تامل است.

شرکت پاکدان پارت سپاهان با بررسی و بکار گیری تکنولوژی های مدرن و روز صنعتی دنیا، موفق به ارائه راهکاری ایمن و اقتصادی در زمینه پاکسازی میدانی مخازن نفت خام و مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی گردید و  نسبت به ارائه خدمات اقدام نموه است. روش مذکور که با نام بین المللی NGS یا " سیستم تولید نیتروژن" و بنام شرکت پترو براس برزیل ثبت جهانی گردیده ؛ با پاره ای تغییرات و رفع مشکلات موجود آن و بنام سیستم آواسAWAS در ایران مورد استفاده قرار گرفت.

پروسه جداسازی یا بهره وری نفت شامل اضافه کردن یک محلول آبی  حاوی نمک های نیتروژنی و یک حلال است که معمولا این حلال  گازوئیل یا نفت خام می باشد .

این محلول آبی  اسیدی باعث بوجود آمدن یک واکنش گرما زا می شود که از این طریق مقدار زیادی گاز نیتروژن (N2) آزاد می شود.

رسوب به دلیل وجود حرارت به جنبش و حرکت در می آید ،شکسته شدن رسوب ها  به ذرات کوچک به دلیل حرکت فورانی و رو به جلوی نیتروژن آزاد شده می باشد که رسوب ها یا در آن حل می شوند ویا در حلال به صورت معلق باقی می مانند.

بخار بالاسری ایجاد شده بخاری نیتروژنی می باشد که به صورت خود به خود ایجاد می شود.

این پروسه محتویات نفت را به رسوب ناشی از آب و موادغیر آلی تقسیم می کند.

رسوب پس از ساعت ها باقی ما ندن در محلول Na+ Cl- (نمک) شروع به جدا شدن می کند که این رسوب را می توان در دریا تخلیه کرد  و نفت بدون رسوب را دوباره به چرخه تجارت نفت باز گرداند.

مواد غیر الی نیز می توانند به طور جداگانه جمع آوری و دفع شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.