شرکت پاکدان پارت سپاهان

شرکت پاکدان پارت سپاهان

شرکت خدماتی ، فنی ، بازرگانی
شرکت پاکدان پارت سپاهان

شرکت پاکدان پارت سپاهان

شرکت خدماتی ، فنی ، بازرگانی

لجن های اسیدی


لجن های اسیدی :

ماده ای غلیظ و سیاه رنگ که پس از انجام عملیات اسیدی بر روی روغن به جا می ماند .این عملیات بمنظور حذف ناخالصی های موجود در روغن انجام می شود .


به طور متوسط هر سال 81 هزار تن لجن اسیدی در کشور تولید می شود


سبزپرس- گروه محیط زیست شهری: در حالی که آخرین خبرهای رسیده حاکی از آن است که بزودی طرح ساماندهی لجنهای اسیدی کشور که در زمره پسماندهای ویژه هستند، ابلاغ می شود، بررسی ها نشان می دهد که هر واحد حداقل 1 تن، حداکثر 10 تن و متوسط 3 تن در روز لجن اسیدی تولید می کند. در مجموع گفته می شود که در کل به طور متوسط سالانه 81 هزار تن لجن اسیدی در کشور تولید می شود.


محمد علیزاده، کارشناس پسماند در گفت و گو با سبزپرس با اعلام این خبر گفت: به علاوه تعداد واحد های تصفیه دوم روغن کشور در حدود 90 واحد است.
این کارشناس پسماند در مورد حجم کلی سالانه تولید لجن اسیدی در کشور گفت: بنا براین سالانه حداقل 27 هزار تن و متوسط 81 هزار تن لجن اسیدی در کشور تولید می شود.
بیشترین تعداد واحدهای تصفیه دوم روغن در سمنان قرار دارد. به گفته علی زاده، پراکنش واحدهای تصفیه دوم روغن در کشور عبارتند از 17 واحد در سمنان، 3 واحد در زاهدان ، 10 واحد در قم ، 4 واحد در شیراز ، 4 واحد در یزد ، 3 واحد در گلستان ، 12 واحد استان در تهران و البرز ، 4 واحد استان در اصفهان ، 4 واحد در گیلان ، 4 واحد در قزوین ، 5 واحد در استان مرکزی ، 2 واحد در کرمانشاه ، 2 واحد در خوزستان و 20 واحد در آذربایجان.
او اضافه کرد: برخی از واحدها در شهرکهای صنعتی مستقر هستند و برخی نیز خارج از شهرک های صنعتی مستقر هستند.
به گفته علیزاده، استان سمنان ، تهران ، البرز ، قم بیشترین مقدار تولید لجن اسیدی را به خود اختصاص داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.